Kontakt2020-07-22T17:43:14+02:00

OFTE STILTE SPØRSMÅL OM STRØM

Utsette eller dele betaling2020-02-29T02:27:04+02:00

Vi har stor forståelse for at det i perioder kan være krevende å betale strømfakturaen. Derfor forsøker vi å være behjelpelige med utsatt betalingsfrist eller betalingsavtaler. Du kan selv registrere dette på Min side. Forutsetningen er at du ikke har flere ubetalte fakturaer hos oss.

Se din nyeste faktura2020-04-15T20:07:04+02:00

Min side kan du se din nyeste strømfaktura og fakturaarkiv. Du kan også utsette din nyeste faktura selv.

Om strømfakturaen din2020-02-29T01:45:30+02:00

Din strømfaktura består av tre deler; nettleie, avgifter til staten og ditt eget strømforbruk. Som din strømleverandør forholder vi oss kun til strømprisen, og har ingen makt over statlige avgifter eller nettleien. Men vi anbefaler våre kunder å bli mer bevisst på eget strømforbruk, om du klarer å redusere strømforbruket vil dette slå positivt ut på dine totale strømutgifter.

Nye AMS strømmåler2020-02-29T02:29:14+02:00

Den automatiske strømmåleren leser av forbruket time for time og sender dette automatisk til nettselskapet. Du kan følge forbruket på et display på måleren, og via ulike løsninger på pc, nettbrett eller mobil – avhengig av hva nettselskapet ditt tilbyr. Måleren kan også melde fra om strømbrudd, jordfeil og brannfare ved det tekniske anlegget.

Mer informasjon om nye AMS-målere finner du på nymåler.no med nyttig informasjon om hva det koster, personvern og sikkerhet, filmer og illustrasjoner.

Kan jeg få fakturakopi?2020-05-11T11:54:42+02:00

Du kan enkelt se og laste ned alle dine fakturaer på Min Side. Ønsker du å få fakturakopi kontakt send en melding til kundeservice så kan vi sende deg en kopi av denne.

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro og/eller eFaktura?2020-02-29T02:33:14+02:00

eFaktura og AvtaleGiro  må bestilles i nettbanken. eFaktura-referanse og KID for tegning av AvtaleGiro finner du på din faktura.

Hva koster det å ha papirfaktura?2020-05-10T21:45:35+02:00

Kunder som ønsker papirfaktura får et fakturagebyr på 49 kroner per måned inkl. mva. Ønsker du å unngå fakturagebyret kan du når som helst velge elektronisk mottak av fakturaen. Du kan velge eFaktura som registreres i din nettbank, eller faktura per e-post som du selv kan legge inn på Min side.

Hva er Elhub?2020-07-13T20:24:23+02:00

Elhub er nøytral datahub som gjør det enklere for alle aktørene i kraftmarkedet å utveksle data. Elhub er den som håndterer all måledata og gjennomfører markedsprosesser som leveranderbytte, inn- og utflytning på et målepunkt. Elhub sørger for at all meldingsutveksling foregår på en sikker og effektiv måte i det norske kraftmarkedet.

 

Elhub Web Plugin (Plugin) er den delen av Elhub hvor du som sluttbruker (private og bedrifter) får tilgang til egen informasjon. I Plugin finner du alle egne målepunkter med tilhørende måleverdier og kontrakter. I tillegg finnes oversikt over tilganger, behandle tilganger og styring av lagringsperiode for måleverdier.

 

Logg inn for å se dine data på plugin.elhub.no

Har du brukt mer strøm i år enn på samme tid i fjor?2020-02-29T01:47:27+02:00

Du kan enkelt sjekke ditt eget forbruk og sammenligne det med tidligere år. På Min side kan du se detaljert oversikt over ditt strømforbruk på år, måneder, dager og timer. Logg deg inn på Min side.

LA OSS KOMME I GANG

Vi er her for å hjelpe deg om du har spørsmål. Strøm kan være komplisert og vi kan også har gjort en feil. Uansett er vi her for å forsøke å løse dine utfordringer. Vi er stolte av å bruke vår kompetanse og ser frem til å høre fra deg.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.